söndagkväll..

aahh,,e nu nybadad, skönt att känna sig fräch igen..
har haft fullt upp hela veckan, men kan äntligen slappan av..

Började me att Krackis gjorde sig väldigt illa här om dan så vi va tvugna att packa in han i transporten o åka till veterinären, va en väldigt otäck dag o jag trodde faktiskt att vi skulle fölora honom...

Jag kom ut till bebisarna på morgonen då jag såg kracka sitta fast väldigt hårt i stackettråden, den va lindad två hårda varv runt benet o han stog me de upp, fick efter en lång stund med trassel bort honom, men han kunde inte ställa ner hoven, frida tog in han o han hoppade in på sina tre friska ben, veterinären kom o han tyckte att de inte såg positivt ut, så men gråten i halsen ringer vi Nina o tomas o frågar om vi kan låna deras transport, oo, de va klart vi fick..Frida o jag väntar i tysnad på att de ska komma o vänta på att veterinären ska göra de bästa av situationen. När Nina o tomas o johanna kommer så kommer tårarna o både frida o jag kan inte hindra forsen så med en klump i magen åker vi, fullt inställda på att vi skulle få åka hem me en tom transport...
men icke! Efter att han blivit röntgad o kollad fick vi veta att de bara va en mjukskada, äntligen kunde alla ta de lungt! o då säger jag verkligen alla, hela släcketn va involverad, haha,,,i alla fall vi åkte hem me krallis o florran som stått själv i boxen vart lika glad som vi när hon fick se honom..
Vi skulle aldrig klar oss utan vår lilla krall!
Nu har han stått i vilobox hela veckan, me lindade ben o medeciner så nu e han piggis igen :) Florran o jag har tagit två långa turer varje dag, mycket mysigt! 
Idag har dom äntligen fått släppas lösa i hagen där vi tagit hö..
För de har vi gjort hela veckan, kört hö..o de kan man bli trött av :) men väldigt kul också, ingen riktig sommar utan hököret! men nu e allt klart!

vad har hänt mer....?
just de, fam olsson ordnade en brännbollskväll på åkern me picknick o hela skiten, APKUL!
Ungefär hela byn kom, o puttes kompisar :) o kompisar till fam olsson, o lite hejarpublik  m.m
i alla fall, de va väldigt kul! måste göras om säger jag bara! :)

Nu ska jag hämta mig en cola, o typ kolla runt lite på pea eller så...
hare bra!/ Emma

Juste, tjejor, vi måste ses nån dag! saknar...<3

Kommentarer
Postat av: carro

hej gumman (L) usch vad hemskt :S saknar dej(L) lessen att jag missade brännbolskvällen :P det verkade rikigt kul :) vi måste hitta på nåt nån dag (K) älskar dej <3<3

2008-07-07 @ 17:54:41
URL: http://carolinesusaneellenhilma.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nej, vad trakigt med Krackis.. :/ Saknar dig jattemycket, maste ses nar jag kommer hem! Puss

2008-07-09 @ 11:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0